S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "Povolit vše" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Nastavení cookies

Nepropásněte zimní SLEVY a ušetřete až 35 % !!


Nepřevzetí zásilky
Nevyzvednutá zásilka

Pokud jste si objednali zboží na dobírku a zásilku jste si nevyzvedli, jedná se o porušení zákona, konkrétně § 2118 zákona č. 89/2012 Sb., který jasně říká, že „Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme“.

Pokud jste objednávku i přes Vaši zákonnou povinnost nepřevzali, jsou celkem dvě možnosti, jak tuto situaci vyřešit:

O objednávku máte stále zájem
Zboží Vám znovu zašleme, ale pouze po předchozí platbě (bankovní převod nebo on-line platba kartou). Celková cena objednávky bude navýšena o kompenzaci za předchozí nevyzvednutou zásilku. Stačí nás kontaktovat a rádi Vám sdělíme potřebné platební údaje.

O objednávku již nemáte zájem
Situace, kdy jste zásilku nepřevzali, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. Naopak to znamená hrubé porušení kupní smlouvy dle § 2118, odst. 1, zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.

Odesláním objednávky a jejím přijetím a potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu, účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasili v posledním kroku před odesláním objednávky a dle aktuálně platných zákonů České republiky.

V případě, že Kupující bezdůvodně odmítne převzít zboží doručované zásilkou na dobírku, či v případě, že Kupující si zásilku, která byla uložena u doručovatele, nevyzvedne, je Kupující povinen uhradit skutečné náklady spojené s přípravou zboží a dopravou (dopravné) zákazníkovi. Zákazníkovi bude následně zaslána faktura s kompenzačním poplatkem ve výši 100-200 Kč vč. DPH, dle zvoleného dopravce. Výše uvedené neplatí, pokud zákazník písemně nahlásí prodávajícímu odstoupení od kupní smlouvy před jeho expedicí.

Tento poplatek obsahuje:

administrativní vyřízení objednávky, vystavení objednávky, faktury, zaúčtování faktury a zpracování DPH
vyskladnění produktů a jejich kompletace
zabalení do ochranného obalu a do balíčku
cenu obalového materiálu, krabice, pásky
poplatek (poštovné) přepravci na doručení k zákazníkovi
poplatek (zpětné poštovné) přepravci zpět k doručovateli
doplatek přepravci za zpracování vratky
rozbalení a likvidace použitého obalového materiálu
fyzické zařazení zboží zpět na skladové pozice
administrativní zařazení produktů zpět do prodeje na eshopu
vystavení dobropisu a jeho zaúčtování, zpracování DPH
vystavení této upomínky, faktury za tento poplatek a jeho účetní zpracování
zařazení mailové adresy do seznamu zákazníků, kterým nadále nebude umožněna platba na dobírku
Smluvní pokuta nabývá splatnosti dnem vrácení nepřevzaté či nevyzvednuté zásilky dodavateli. Prodávající je dále oprávněn zveřejnit takovou skutečnost na internetových stránkách informujících o nespolehlivých zákaznících a jiných obdobných portálech a zároveň takovému Kupujícímu bude další objednávka potvrzena jen za předpokladu výběru platby předem.

Vedoucí právního oddělení společnosti dTest, pan Lukáš Zelený, k dané problematice uvádí:

„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy. Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“

Uvědomte si prosím, že nevyzvednutím zásilky nám vznikají náklady na její poštovné (zadarmo ji po republice nikdo nepovozí), dále ji musíme rozbalit, zboží zkontrolovat, použité obalové materiály vyhodit a zajistit plno další administrativní a jiné práce. Tento čas, který musíme strávit s vrácenou zásilkou, bychom raději využili pro balení zboží pro někoho, kdo o něj opravdu stojí a těší se na něj.

Pro příště Vás tedy prosíme popřemýšlet nad tím, jaké dopady takovéto Vaše jednání může mít. Pokud jste o objednané zboží ztratili zájem, převezměte si ho, kontaktujte nás a vraťte nám ho na základě našich pokynů v zákonné 14 denní lhůtě.

Děkujeme za Vaši férovost.


Vytvořeno systémem www.webareal.cz

NTg1M